k e y r a budak b u l a t

Monday, July 27, 2009

surat utk makcik.

kehadapan kepada makcik yg jual kuih kat pasar malam btr..

walaupn kuih makcik tu sedap... tp klu sy tgk muka makcik... jd xsedap lak..
kemenyampahan saya terhadap makcik bile makcik mendapat tawaran utk masak kuih makcik tu kat kenduri jiran saya...

kenduri tu berjalan pada 25julai2009...
saya sedar saya ni nmpak mcm pelahap..
tapi pada hakikatnya....
bukan..
saya mangsa yang di ianiaya oleh kaum keluarga saya...

saya tau makcik rajin sungguh bila mendapat tawaran utk memasak kuih tu..
tp ade sesuatu yg saya nk makcik tau...

pada hari kejadian... jeng jeng jeng,,,,

sy baru je balik dari buat medical checkup kat klinik tangling.. org kate nasi lemak die sedap..
balik je dr klinik tu... perut mengatakan nasi harus diisi...
jd.. sy pn terus la melompat keluar rumah utk mkn di kenduri tu...
tp bak kate mak saya.... kte mkn jauh2 skit.. xde la nmpak sgt mkn betol2 don umh..
xpe la... lepas je saya abh mkn... saya ade nmpak byk gerai2.. ade teh tarik.. ade karipap.. n ade makcik.
elok2 je sy nk mkn desert2 tu... ahli keluarga saya yang lain pn keluar la dr umh utk mkn..
mereka suro saya amik kan utk mereka.. atas sebab saya yang paling muda....
jd la saya mangsa penderaan mereka...
mula2 saya amik desert tu utk mak n makcik saya...
lepas tu saya amik la pulak utk saya...

lepas je ahli keluarga saya makan... mereka menyuruh saya utk mganbilnya utk mereka juga...
sy perasan makcik usha sy mcm xpuas hati je... lantak makcik la.. mungkin tuhan jadikan mata makcik mcm tu...

elok2 je sy nk amik kuih makcik yg konon2 sedap tu utk akak saya....
makcik pn meluahkan rasa hati kepada sy...

"adik.. td makcik nmpak adik dh byk amik kuih ni... tuan rumah kate sorng tetamu cuma amik dua je.. nnti kami kene marah klu tetamu lain x dpt mkn"

dalam hati saya.... KEPALA HOTAK KO!!!
tp sy xnk kurang aja ngan makcik....

mungkin makcik xsedar bahawa sy ni amik kuih tu utk 6 org mkn....
klu nk dikira kan... sy ni amk x smpai 10 bijik kuih tu...
mungkin makcik xblaja dulu2 tu....
xpe la... sy kesian kat makcik....

balik je rumah.. sy cite la kat akak sy..
akak sy kate.... makcik saje je nk cover... sedangkan makcik yg buat kuih tu xcukup..
nk salahkan org lain plak.... ni kenduri.. sukati la ktorng nk mkn byk mane... poyo!!!

sejak hari itu... sy dh xnk tgk makcik kat pasar tu...
dan klu saya jahat... sy maki2 kedai makcik tu....
xpe.. sabarrrrrr......

mulai hari ini.... sy aim gle2 kedai makcik!!!!
klu boleh sy xnk lalu dpn meja pasar makcik...
menyampahnye!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sy mntak maaf kepada makcik klu bahasa sy ni kurang elok..
mmg niat sy nk gne bahasa yg kurang elok utk makcik...
adiosssssssssssssssssssssss......


yang benar....
sy xske makcik n kuih makcik!
(SYAKIRA)